ប្រើសិនបើយើងជាអ្នកទំនាក់ទំនងសង្គមនិងសារពត៌មានតើយើងធ្លាប់ដែលបានសិក្សាថាអ្វីទៅជាការទំនាក់ទំនង?មិនចាំបាច់ថាអ្នកជាអ្នកទំនាក់ទំនងសង្គមនិងសារពត៌ទោះទេទើបអាចសិក្សាការទំនាក់ទំនងនេះបាន យើងធ្លាប់បានដឹងហើយថាមនុស្សយើងអាចរស់នៅបានគឺដោយសារតែមានការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាទៅវិញទៅមក។ប៉ុន្តែគ្រាន់យើងមិនដឹងថាតើយើងត្រូវសិក្សាទៅលើអ្វីខ្លះទើបការទំនាក់ទំនងរបស់មានលទ្ធផលល្អ?
ដោយសារតែហេតុនេះហើយទើបយើងត្រូវសិក្សាស្វែងយល់ទៅលើផ្នែកនៃការទំនាក់ទំនង។
ចំណុចដំបូងចំពោះការទំនាក់ទំនងទៅកាន់សង្គមមនុស្ស និងសារធារណៈដើម្បីចែករំលែកនូវពត៌មាននិងអ្វីៗដែលថ្មីៗដើម្បីឲ្យសារធារណៈជនបានដឹង ប៉ុន្តែមុននិងការចេញផ្សាយពត៌មានអ្វីមួយទៅកាន់ទីសារធារណៈគឺយើងត្រូវឆ្លងកាត់នូវកត្តាដូចជា៖
- ប្រភពពត៌មាន៖ គឺជាអ្នកការសែត ឫមួយក៏ជាអ្នកទំនាក់ទំនងសង្គមដែលគេមានតូនាទីរកឲ្យឃើញនូវពត៌មានថាវាមានប្រភពកមពីណា ហើយវាស្ថិតនៅឯណា។
- អ្នកបញ្ជូន៖ គឺជាអ្នកផ្សព្វផ្សាយនូវពត៌មានទៅកាន់សង្គម ដោយបានបង្ហាញនៅមូលហេតុ ហេតុការណ៍អ្វីដែលកើតមានឡើង។
- សារ៖ គឺជាទម្រងនៃការយកពត៌មានដោយផ្អែកទៅលើសំនួរទាំង 6មាន ហេតុអ្វី?,កន្លែងណា?, ពេលណា?, នណា?. អ្វី?,ដូចម្តេច? ឫក៏ W5H1(Why, Where, When, Who, What, How)។
- គោលបំណង៖ គឺជាការចង់បង្ហាញ រឺក៏អ្នកការសែតចង់ប្រាប់អ្វីមួយទៅសារធារណៈ។
- ប៉ុស្តិ៍៖ ជាកន្លែងផ្សព្វផ្សាយ ពត៌មានទៅកាន់សាធារណៈ ហើយពត៌មានដែលបម្រុងនិងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយគឺគេបានត្រួតពិនិត្យរួចជាស្រេចហើយ ដើម្បីចៀសវាងនូវកំហុសផ្សេងៗ។
- កត្តារំខាន៖ មិនថាយើងធ្វើអ្វីនោះទេគឺវាតែងតែមានការរារាំ ឫជាឧបសគ្គគ្រប់ពេលជាពិសេសអ្នកទំនាក់ទំនងខាងសង្គម។
- អ្នកទទួល៖ គឺមានន័យថាគេបានទទួលពត៌មាន ឫក៏ដំណឹងពីអ្នកបញ្ជូនសារ។
- លទ្ធផល៖ នៅពេលដែលយើងផ្សព្វផ្សាយពត៌មានអ្វីមួយគឺយើងតែងតែចង់ដឹងអំពីលទ្ធផលថាតើការចេញផ្សាយរបស់យើងវាមានអ្នកចូលចិត្តមើលដែររឺទេ?
- ឆ្លើយតប៖ រាល់ការផ្សព្វផ្សាយវាតែងតែមានការខុសឆ្គង ឫក៏មិនសមរម្យនូវពាក្យសម្តីនៅពេលដែលយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយទៅកាន់ទីសារធារណៈ ដូចច្នេះហើយយើងត្រូវការឆ្លើយតប(ការរិៈគន់)របស់សារធារណៈជនដើម្បីកែលំអបន្ថែមទៀង។
- ការចែកចាយពត៌មាន៖ យើងបានដឹងហើយថារាល់ថ្ងៃនេះវាមានការអភិវឌ្ឍន៏យ៉ាងក្លាំងខាងបច្ចេកវិទ្យា បើសិនជាយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយអ្វីមួយដែលល្អ ប្លែក សំខាន់ និងមានប្រយោជន៏នោះសារធារណៈជនរបស់យើងនិងធ្វើការចែកចាយបន្តនូវពត៌មាននេះ។
- បណ្តាញសង្គម៖ រាល់ថ្ងៃការផ្សព្វផ្សាយេពត៌មានយើងអាចផ្សព្វផ្សាយបានគ្រប់ទីកន្លែង គ្រប់ពេលវេលា ហើយយើងអាចផ្សព្វផ្សាយតាមបណ្តាញសង្គមមួយចំនួនដូចជា៖ TV, Radio, YouTube, Twitter, Google+, Facebook, Newspaper, Blogger,Word-press ជាដើមទាំងនេះហើយវាគឺជាបណ្តាញសង្គមដែលពេញនិយមរាល់ថ្ងៃ។
0 comments:
Post a Comment